lørdag den 7. december 2019

7. december

Duften af gran

 
I dag gemmer kalenderlågen på duften af gran i stuerne.
Sådan rigtig jul med jul på.


Jeg har hentet juletræer ind. Små, selvsåede rødgran med rod på.


Jeg kan så godt lide julepynt, som hentes i naturen, og som er gratis. Og disse skulpturelle små juletræer har jeg hentet under de gamle graner i vort læbælte.


De står dels i en stor glasvase og dels i syltetøjsglas med lidt vand i bunden. Rødderne er skyllet, det er det hele.

Sidste år havde jeg sådanne træer stående hele december på en hylde over radiatoren - og de holdt sig fint, så de er rimeligt robuste.





_________________________________
 
 
 
 
I morgen viser jeg en stor, fed moskrans og trækker en vinder af min give-away!
 


10 kommentarer:

  1. Fin idé og det ser godt ud. Planter du dem ud igen?
    Jeg har lige klippet gran ind i vasen, det skulle være godt for indeklimaet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg har ikke prøvet at plante dem ud igen - men mon ikke det er muligt. Vi har i hundredvis i skovbunden, og de bliver ikke rigtig til noget på grund af lys- og pladsmangel, da de står under store træer.

      Slet
  2. Sådanne små træer er så fine som julepynt. Jeg er helt enig i at naturens pynt er den bedste!
    Opfølgning på min forrige kommentar: Da jeg på et tidspunkt skiftede blog, fandt jeg ud af at overføre mine "gamle" læsere til den nye blog på Bloglovin'. Hvis du går op i den slags, kan du jo prøve at se om det stadig kan lade sig gøre :-)
    Under alle omstændigheder ønsker jeg dig en dejlig solskinslørdag!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske skulle jeg kigge på det Bloglovin' - ved simpelthen intet om det! Det har været en dejlig dag - jeg har bundet kranse og nyt solskinnet!

      Slet
  3. Og nu virker det igen med navn og www-adresse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg har ingenting gjort.... Godt det virker!

      Slet
  4. de er søde de små granbørn. Mon ikke du kan plante dem ud senere. Det er altså sjovt når man finder sådanne små frøbørn i haven.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg er ret sikker på, de kan plantes ud igen :-) De er fine.

      Slet
  5. Det er så super skøn en ide.
    Det har vi brugt hele min barndom. Så for mig er det bare jul med jul på.

    God søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nem og overskuelig pynt der emmer af jul, nemlig!

      Slet