søndag den 23. februar 2020

#projektbuket uge 8

Ugens buket består af hyacinter fra krukkerne, grene fra Snedrivebusk (Spiraea) og blåbærris.


Igen er det en minibuket, der dufter af forår.


De spæde, grønne blade på spiraea-grenene taler deres eget sprog. Snart er det slut med nøgne, brune grene - snart skal vi mærke foråret boble over for alvor.


Ih, hvor jeg glæder mig!


Vinteren varer på kalenderen kun én uge mere. Næste søndag har vi årets første forårsdag - årets første forårsmåned.


Det er ikke sikkert vejret følger med kalenderen, men vi har da lov at håbe.


Fortsat god søndag!

6 kommentarer:

  1. Ja når vi ikke kan få vinter, kan vi lige så godt få noget forår UDEN regnvejr.
    Der er meget, der er ved så småt at være grønt, og mirabellerne blomstrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag er det endelig en dag uden regnvejr! Den skal nydes - dog er det blevet køligere. Men pyt med det, bare det er tørt! Jeg er med dig hele vejen på forår ugen regn!

      Slet
  2. Så fin og forårsbebuder. Dejligt.
    jeg har for resten fundet ud af at nyde påskeklokker inde uden at plyndre dem.. Jeg sætter en blomst med en meget kort stilk i et snapseglas. De holde faktisk næsten en uge på den måde. Og man kan jo sætte flere glas sammen så de ser ud af lidt mere.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en fin måde at nyde påskeklokkerne - det lyder som en god ide!

      Slet
  3. Skøn lille buket - du er god til det der :)

    God bedring med knæet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - det er en sjov udfordring med buketterne - og det går så fint med knæet!

      Slet