søndag den 16. februar 2020

Projekt buket uge 7

Ugens buket fra haven uge 7.


Jeg har plukket lilla krokus til ugens #projektbuket2020. De fine, mørke blomster er blevet sat sammen med blåbærris, løv fra fennikel og lidt blade fra de drumsticks, som jeg forsøger at overvintre i drivhuset.



En del krokus er på vej i blomst, de mangler bare lidt sol for at springe ud.


Krokus er ikke så nemme at arrangere i vasen - de gør, som de selv vil, synes jeg.


Indtil videre er det lykkedes at lave en buket hver uge i 2020 - det er en sjov udfordring, som snart bliver meget nemmere, når det rigtigt bliver forår, og haven springer ud.

9 kommentarer:

  1. Flot buket, tænk at man kan lave en buket med krokus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det kan man da, en lille, bitte buket kan det blive til :-)

      Slet
  2. Orv, har du så mange krokus du nænner at plukke af dem. Hvor er den buket fin. Fennikel er så elegant i buketter.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, krokus kan jeg nænne at plukke af - de vælter frem lige nu. Fennikel er fin i buketter - jeg har det bare lidt anstrengt med lugten!

      Slet
  3. Fine krokus. Dem har jeg aldrig prøvet at lave buket af og det bliver nok heller ikke i år, da rigtig mange af dem, der blomstrer nu også er blevet lagt ned af vind og vand...suk.

    Men fik buket du har lavet - og smuk krokus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Blæsten har været en sand udfordring for krokus - jeg ved faktisk ikke engang, hvordan mine ser ud nu. Men jeg tror, de klarer den - de er nogen seje nogen!

      Slet
  4. Dejlig med krokus i buket, det ser man ikke så tit.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror heller ikke, jeg har lavet buketter med krokus før :-) Men denne instagram-udfordring er rigtig god til at åbne mine øjne for de muligheder, der er :-) Faktisk så er der jo en hel del, man kan bruge,, selvom buketterne endnu er små.

      Slet
  5. If you're trying to lose kilograms then you absolutely have to jump on this totally brand new personalized keto diet.

    To create this keto diet service, licensed nutritionists, fitness trainers, and cooks joined together to develop keto meal plans that are effective, painless, price-efficient, and enjoyable.

    From their grand opening in early 2019, thousands of people have already remodeled their body and well-being with the benefits a certified keto diet can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones provided by the keto diet.

    SvarSlet