mandag den 6. januar 2020

Pavillonbedet - nu med pavillon

Endelig! Endelig kan Pavillonbedet leve op til sit navn! Nu er pavillonen blevet samlet og sat på plads.
 
 
Pavillonen udmærker sig så ved, at den er næsten usynlig i gråvejr! Jeg håber, at I kan få en ide om, at nu står den der altså.
 
 
Historien om pavillonen startede i den tørre sommer '18, hvor jeg på FB lagde billet ind på og fik en pavillon, som vi måtte få for at pille den ned. Midt september '18 fik vi den skilt ad og transporteret hjem - der er et indlæg om det her. Siden har den ligget skilt ad i mange dele i kanten af matriklen - fuldstændig overgroet af brændenælder.
 
Jeg var efterhånden ved at opgive projektet, for bondemanden var mildest talt ikke begejstret. Men da jeg i lørdags meddelte, at nu var Pavillonbedet endnu engang gjort klar til pavillon - luget og alting - så kom der pludselig gang i sagerne - uvist af hvilken grund. Men bondemanden var på!
 
 
Søndag formiddag gik vi i gang. De forskellige dele blev gravet frem, og vi brugte lidt tid på samle puslespillet, for vi kunne jo ikke helt huske, hvordan den skulle samles... Rendegraveren holdt taget, og så kom der gang i svejseapparatet.


Der var mange udfordringer undervejs, og hele mandskabet var i sving med at holde og ase og mase. Min assistance var begrænset, men min opbakning var total!


Jeg havde en forventning om, at projektet ville tage flere dage, men ved fælles hjælp lykkedes det faktisk at blive færdige samme dag.


Da konstruktionen var færdig, kørte vi hele molitjavsen om i haven og fik den manøvreret på plads. Sådan en rendegraver er ret handy, når noget stort skal flyttes.


Pavillonbed nu med pavillon! Der mangler lidt forankring, og så skal der laves bund og selvfølgelig plantes klatreplanter!

12 kommentarer:

  1. Skønt du endelig fik hjælp til at få den op, det skal nok blive godt med klatreplanter op ad den. Heldigt var det, at der ikke lå sne, for det skal nødvendigvis være en vinterdag, for at du kan få hjælp til det. Travle landmænd har ikke tid til at hjælpe forår og sommer, men rendegraveren var guld værd, sådan en har man ikke normalt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det helt rigtige tidspunkt, for det var heller ikke koldt! Og nu står den der - jeg kan næsten ikke tro det! Jeg troede, jeg vidste, hvad jeg vil plante op ad den, men nu er jeg i tvivl og får nye ideer konstant!

      Slet
  2. Hvor dejligt, tillykke med det. Det ser fint ud, og det vil kun blive endnu finere, når planterne vokser opad nettet. Tænk at sidde der i skyggen med kaffe og hjemmebag.
    Rigtig godt nytår.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Og godt nytår til dig og John! Jeg tror også, det bliver rigtig fint med den pavillon - og perfekt til kaffe!

      Slet
  3. Tillykke med det. Jeg husker godt, da du fik den. Fantastisk projekt, som jeg glæder mig til at se med planter i. Spændende, hvad du vælger.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. De førte planter røg i indkøbskurven i dag! Bl.a. The generous Gartner - kan se det for mig!

      Slet
  4. Aj, hvor fedt, at den endelig kom på plads :) Stort tillykke med det :) Det bliver spændende at se den med slyngplanter på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, i den grad! Jeg er så glad - de første slyngplanter er bestilt!

      Slet
  5. Tillykke med din nye blog og den fantastiske pavillon. Hilsen Leila

    SvarSlet
  6. Det var vel nok dejligt - glæder mig også til at se den i planteflor til sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, jeg håber, det lykkes at få plantet, indrettet osv., men jeg har lige en knæoperation om lidt, som muligvis kommer til at stikke en kæp i hjulet.

      Slet