mandag den 8. juni 2020

Diset morgenstund

I morges var det endnu en af disse særlige morgner, hvor det næsten er magisk derude. Disen lå over landskabet, trængte tynd ind i haven og skabte mystik og romantik - jeg ville ikke være blevet forbavset, hvis jeg var løbet ind i en enhjørning derude :-)







Morgener i haven er i det hele taget noget særligt.







Duften og lydene trænger igennem på deres egen insisterende facon. Kroppen, som for kort tid siden henlå i søvn, vågner stille op til en ny dag - den klare luft trækkes dybt ned i lungerne, og øjnene sluger det eventyrlige scenarie. 






Solen er på vej, men endnu dominerer nattens tågedis, og den lukker sig om havens eget lille univers. Verden udenfor eksisterer knap. Drømmene får lov at flyve og vokse, dybt inde bundfælder roen sig, og sanserne vækkes blidt.




En sådan oplevelse fra morgenstunden sender én godt af sted med energi og mod på en ny dag. Det er noget haver kan.

10 kommentarer:

  1. Ja morgen og aften i haven er noget helt særligt, disen gør det eventyrligt. Her var der klar blå himmel, det var også dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, blå himmel er bestemt også godt!

      Slet
  2. åhja, tidlighavemorgen,, det er nu en weekendluksus her. Bortset fra de morgner jeg liige når en hurtig snegleklapserunde. Og er ved at kommer for sent af sted, fordi tiden er ved at smutte, hihi.
    Jeg elsker når solen glitrer i dugdråberne.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, i weekenden kommer jeg ikke tidlig op :-) Men det første, jeg gør, er at jeg går en runde i haven! Til daglig står jeg et kvarter før op, for at nu haveturen :-) Morgener - weekend eller til dagligt - er noget særligt!

      Slet
  3. ... eller en lille alf :)

    Det ser helt fortryllende ud.

    SvarSlet
  4. Fine stemninger, du har fanget. Den lille siddeplads ser meget hyggelig ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker området ved drivhuset - det ligger for sig selv, man kan ikke se det fra huset, så her er for det meste fred! Desuden er er udsigt over markerne, man er i sin egen lille verden her :-)

      Slet
  5. Det ser bare så fin ud, der er noget helt specielt over haven tidlig morgen :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - morgener i haven er særlige :-)

      Slet