mandag den 16. marts 2020

Projekt pavillon #3

I januar fik vi endelig samlet og sat vores pavillon op i haven - du kan læse tidligere indlæg om pavillonens vej til haven her og her.


Næste fase har været at fjerne det sidste græs i og omkring jernkonstruktionen. Før min operation fik jeg fjernet det udenom og plantet lidt, og i lørdags fjernede pigerne det sidste inde i pavillonen, fik bunden rettet af og kørt sand ind.

 
Vi har bestemt os for at belægningen i huset skal være træ. Og her bevæger vi os ud på dybt vand, for vi har ingen anelse om, hvordan sådan noget konstrueres. Så vi har kigget youtube-videoer og valgt materialer.


Jeg har været i gang med at måle op, tegne og beregne areal, så jeg kunne lave en indkøbsliste. Pavillonen er bygget som en femkant - det gør altså ikke tingene nemmere! En femkant kan åbenbart være regulær med ens vinkler og sidelængder - så er det forholdsvis nemt at beregne arealet, kan Google fortælle mig. Nu ligger landet bare sådan, at min selvfølgelig ikke er regulær - hvem har også sagt, at det skal være nemt? Så skal man dele arealet ind i firkanter og trekanter og beregne arealet for dem - og nå frem til et samlet tal. Der er blevet grublet, regnet og regnet om igen. Nu er jeg nået et resultat, som giver forholdsvis mening.


Min næste store udfordring er, at jeg med mit knæ er afhængig af hjælp. Både til at hente tingene, få dem slæbt ind i haven og så sandelig også til at få bygget. Stod det til mig, var vi kørt i byggemarkedet for længst og stod nu i haven og var i gang. Men der er gået forår i bondemanden - der er fuld gang i markarbejdet, og han er optaget fra morgen til sengetid. Så jeg må væbne mig med tålmodighed og måske endda håbe på et ordentlig omgang regnvejr? Det kan jeg næsten ikke få mig selv til!

I mellemtiden har jeg fået slået græs og fortsætter med at luge på min lugestol.


Det eneste bed, som jeg er helt igennem, er det halvmåneformede hvide bed her i forgrunden - det er så sandelig små skridt!







11 kommentarer:

  1. Uha ja tålmodighed skal der til, jeg har slet ikke evner til den slags, jeg håber, du en dag får hjælp til det, helst uden regn, for vi savner de tørvejrsdage, som de heldigvis lover os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg har bestemt heller ikke lyst til regn, så må bare væbne mig med tålmodighed!

      Slet
  2. Det bliver spændende med den nye pavillon. Håber du snart er fuldt mobil igen, sådan kan arbejde i din dejlige have.
    Hilsen Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det går heldigvis fremad for hver dag med knæet. Faktisk kan jeg det meste, men bare ikke oven i hinanden eller i længere tid. Så der trænes.

      Slet
  3. Tålmodighed er en landmandskones dyd.. Forhåbentlig får du hjælp til pavillonen så I kan nyde den i sommer..
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også, det bliver inden sommer :-) Men jeg kender ham jo, så ....

      Slet
  4. Uha det lyder spændende. jeg er jo til sjove projekter.
    Men det med at måle og være nøjagtig....... det kan min hjerne bare ikke :)))))

    God aften
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med at være nøjagtig er heller ikke lige mig - og det er også ok - bare det ser nogenlunde ud :-)

      Slet
  5. Det er en fabelagtig pavillon, og jeg kan godt forstå, at du ikke har tålmodighed. Mon ikke du får en regnvejrsdag, hvor markerne må passe sig selv?
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som om, når man først har bestemt sig og lagt en plan, så vil man godt i gang, ikke? Projektet løber jo heldigvis ingen vegne, og der er nok andet at gå i gang med derude :-)

      Slet
  6. Hvor er det en flot pavillon, jeg kan godt forstå, du gerne vil have den færdig.
    Træls når man skal vente, her er det et gammelt klippestykke, der skal fældes inden der kommer en og fliser hele stykket, men marken skal jo passes 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet