onsdag den 11. marts 2020

Pusletid

Opdatering: Blogger opfører sig lidt underligt i dag, og de fleste af mine billeder har ikke været synlige. Nu har jeg forsøgt at lægge dem ind igen og krydser fingre for, at det hjælper.
 
 
I går blev endnu en dag med regn, så jeg tilbragte lidt tid i drivhuset, hvor jeg puslede om de overvintrende planter.
 
 
I år har Angel Wings, lammeører, sølvsalvie, pletter i luften og Drumsticks haft plads i drivhuset. Sølvsalvien og Drumsticks har jeg ikke prøvet at overvintre før, men indtil videre ser det ud til at lykkes.

 


 
Planterne trængte til at blive nippet og befriet fra alt det visne. Et rigtigt pillearbejde.
 



Men en okay havebeskæftigelse, når hverken vejr eller knæ lægger op til andet havearbejde.


Det pyntede på samtlige planter. Nu er de klar til en ny sæson.

Bunden i den gamle rustne zinkspand, som lammeørerne stod i, faldt ud, da jeg flyttede på den, så de blev plantet om i ny jord og en bedre spand. Der skal også lige noget mere jord ved Angel Wings - de er blevet lidt langbenede, og der er jo plads i krukken.

Faktisk er mine Angel Wings lavet som stiklinger af et overvintrende eksemplar sidste forår. Det er meget nemt - skuddene klippes af, befries for blade på den nederste stykke og stikkes i jord. I år vil jeg forsøge at lade sidste års stiklinger vokse videre og se, om de kan blive større.

 
Jeg er meget spændt på, hvordan Drumsticks arter sig. Den blev forspiret som sommerblomst sidste år og stod fin i bedet, men med få blomster. Jeg håber, den kvitterer for vinteropholdet med mange flere blomster i år. Vi får se. Vinteren har været så mild, at nogen af de Drumsticks, som jeg efterlod i bedet, også ser ud til at overleve - de er dog i betydeligt dårligere stand.


Dagen i dag er oprundet med sol, så måske bliver det i dag, det kan lykkes at få plænen slået - jeg har en havetraktor, den, tror jeg godt, mit knæ og jeg kan tumle nu. Og det ville i den grad gøre en forskel, for plænen er langhåret i mange forskellige længder....

4 kommentarer:

  1. Bent har slået lidt af plænen, andre steder er det for vådt. Men han prøver nok lidt igen. Godt du har havetraktor ellers var det nok ikke lige sagen. Nej hvor vi nyder solen, mere af det.
    Sjovt jeg har Angel Wings ude i et bed, den ser ud til at klare det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik desværre ikke slået nogen plæne. Det blev ikke tørt nok, og maskinen var ikke helt opdateret aka bondemanden havde glemt at lade batteriet op! Nu går der nogen dage igen, før jeg kan gøre mig forhåbninger om at komme i gang :-)

      Slet
  2. Klippe græs i marts? Det er godtnok tidligt..
    Sol i dag,, håber du har kunnet nyde det.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er tidligt, men hvis bare det var tørt nok, så er det vist på tide :-) Det har været et fantastisk dejligt vejr i dag, og jeg har i den grad nydt det!

      Slet