søndag den 16. december 2018

Stjerneskud

For mig er stjernen det ultimative symbol på jul - og den går igen og igen i min julepynt. Så da @Havefolket i denne uge viste en udendørs stjerne, måtte jeg prøve at lave min egen version.



Jeg startede med at binde en stjerne af hasselgrene på samme måde som her.


Stjernen blev beklædt med hønsetråd.


Dernæst lagde jeg mos på hønsetråden, i midten lagde jeg et tykt lag, så den blev højest her.

Så lagde jeg pynten på: kogler, fyrgrene, lærkegrene, echeveria, ene, grene og meget mere. Til slut bandt jeg det hele fast med vindseltråd på kryds og tværs.







En rigtig gå-på-opdagelse dekoration.

Den har nu fået plads på den lille bænk på den overdækkede terrasse.


Glædelig 3. søndag i advent!

10 kommentarer:

  1. Du er flittig til at lave dekorationer, den er flot, du er også flittig til at lave indlæg, der er jo ikke meget liv her for tiden. Det er jul, men jeg vender tilbage senere i dag med et indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth - jeg har sat mig for at lave en uofficiel julekalender med mindst et indlæg om dagen - jeg var ikke sikker på at komme i mål med det, så derfor blev det bare min egen målsætning, men det ser ud til at lykkes! Bloggen har været rimeligt besøgt i december, men ellers er her godt nok stille - foruroligende stille. Men ih hvor får jeg mange på tælleren i disse dage fra uartige sider - jeg har forsøgt at undersøge om, man kan blokere for det, men det har jeg ikke fundet svar på. Jeg forstår slet ikke, hvorfor det sker - hvem får noget ud af det?

      Slet
  2. Tak for inspiration. Jeg lavede en noget lignende sidste år, men har da ikke fået lavet en i år... men det kan da nås endnu.
    Flot eksemplar du har fået lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rita - det kan nås endnu! Hvis du da stadig kan holde energien oppe til binderiet - du har sikkert haft travlt?

      Slet
  3. Hvor er den fin og så har du ovenikøbet haft sne til at sætte stemningen også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en lille bitte smule sne er det blevet til! Tak for rosen.

      Slet
  4. Jeg sidder bare dovent her i lænestolen og nyder din flid og smukke resultat :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Nyd du bare løs - der skal også være tid til dovneri!

      Slet
  5. Den er altså flot. jeg hapser ideen med at starte med hønsetråd i midten. Mærkelig, det har jeg ikke tænkt på, jeg bruger elles hønsetråd i mange andre ting, hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret smart med det hønsetråd - det var det jeg lærte hos Havefolket. Det fungerer supergodt, hønsetråd er ret brugbart i mange sammenhænge :-)

      Slet