søndag den 9. december 2018

Stjerneregn

Indlægget ndeholder reklame
 
I går viste jeg, hvordan jeg havde pyntet ude med ting lavet af birk. I dag vil jeg vise, hvordan jeg laver stjerner af grene.


Jeg starter med at klippe 6 lige lange grene - jeg har brugt birk, men alt kan bruges.


Derefter binder jeg 2 trekanter. Jeg bruger vindseltråd.


Så lægges de 2 trekanter over hinanden og bindes sammen.


Så er den klar - de holder sig bedst ude i det fugtige vejr. De tørrer hurtigt ind, hvis de kommer indendørs, og så falder de fra hinanden


Jeg lavede også nogle helt små - det er lidt noget småtteri at arbejde med, men de blev nu også fine.


De kom på en minifyr.


Jeg har altid vindseltråd på lager - og det skal være i ordentlig kvalitet. Der er ikke noget værre end vindseltråd, der ikke vil af rullen, og som bliver én stor forvikling. Jeg har opgivet flere ruller tråd på den bekostning, fordi kvaliteten var dårlig. Jeg har fundet god vindseltråd hos Shophobby (reklamelink) - og jeg køber altid en stak hjem, for prisen er også fin!

4 kommentarer:

  1. Åh, hvor er de søde, dine små stjerner! - Og intet hjem uden ordentlig vindseltråd :-) God 2. søndag i advent til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, de små stjerner er værd at bøvle med - det er småt at arbejde med - men resultatet er fint!

      Slet
  2. Hvor er de bare søde de små stjerner på den lille fyr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er rigtig fine i den lille størrelse!

      Slet