onsdag den 5. august 2020

Rødlige toner i sensommerbedet

 

Jeg var ellers forberedt på sommer og sol, men dagen startede med skyer, blæst og regn! På den anden side er det jo også min sidste feriedag, så jeg burde jo vide, at sommeren først kommer i morgen!

 
Sommeren er velkommen! Selvom jeg ikke er vild med alt for høje temperaturer, trænger jeg til at mærke sol og varme.



Mit cirkelrunde sensommerbed står i fuldt flor. Græsser, kertepileurt, dahlia, hjortetrøst i mandshøjde og solhat dominerer i bedet nu.


Jeg synes, kombinationen af kertepileurt og græsserne er forrygende. De lette græsser med den overhængende vækst og kertepileurten, som bidrager med de røde spir.


Farverne i bedet er holdt i de røde toner, fra de lyserøde roser til den meget mørke parykbusk og næsten alle nuancer der imellem - dog ikke postkasserødt! Bedet vil stråle fra nu og til frosten sætter ind - så der er virkelig valuta for pengene.



Jeg forsøgte mig med at skrive dette indlæg i det nye blogger, men da jeg begyndte at sætte billeder ind, fik jeg et meget lille felt, hvor jeg skulle scrolle mig gennem indlægget uden mulighed for se andet end et lille bitte udsnit ad gangen. Sådan noget møg! Oplever I andre det samme?
Jeg gik fluks tilbage til det gamle blogger, men det er vist kun en stakket frist.

14 kommentarer:

  1. Du har ret - kombinationen af kertepileurt og græsserne er utrolig flot! Hvor er det smukt at se dine billeder!
    Ja, jeg oplever også problemer med den nye version af blogger, men ikke lige det, du fortæller. Hos mig vælger blogger selv billedernes placering.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, med placering af billederne - jeg kan ikke engang finde der, hvor man kan skrive til dem, selv om der opfordres til at henvende sig, hvis man oplever problemer.

      Slet
  2. Wow det ser godt ud, dejligt der ikke er postkasserød i mellem.
    Jeg har læst, at flere har problemer med blogger, jeg er endnu ikke nået til den nye version, men det skal nok komme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min går automatisk på den nye version. Jeg har prøvet til før, men er hver gang gået tilbage til det gamle, fordi det driller. De skriver det er slut med den gamle fra 24. august...

      Slet
  3. Det er vel nok et kanonflot bed med de lange spir og runde pomponer i samme farveskala midt i det graciøse græs.
    Synd, du ikke lige fik en sommerdag at slutte med. Men mon ikke aftenerne bliver de bedste i den kommende tid, så du kan være med til at nyde dem?
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver om at nyde aftenerne i den kommende tid - nemlig! Og det bliver vist noget med at vande....

      Slet
  4. Dejligt bed - jeg kan også godt lide kombinationen og med langtidsholdbarhed så er de jo dejligt.
    Jeg er kommet over på det nye Blogger helt uden selv at bestemme det og har lavet to indlæg i den nye version. Det er næsten det samme, man skal lige vænne sig til at knapperne ser lidt anderledes ud. Jeg har ikke ellers oplevet problemer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom også automatisk på det nye blogger og har prøvet til med at lave indlæg et par gange, men det driller hver gang så meget, at jeg opgiver og går tilbage til det gamle. Det er nemt nok at hitte rundt i, men det opfører sig underligt hos mig. Men der er da håb, hvis det virker hos dig!

      Slet
  5. Jeg siger som de andre, at det er nogle flotte kombinationer, du har kreeret. Da jeg ændrede på min blogs layout, gik jeg over til det mere mobilvenlige layout, og det fungerer udmærket; men jeg synes godt nok, der skal klikkes mange gange for at lave et indlæg og uploade billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt lide dit nye layout på bloggen - og jeg bruger næsten altid min mobil til at se det, men kommenterer helst på computeren - det er lidt bøvlet. Jeg tror sagtens, jeg kan vænne mig til ny blogger, men håber, det kommer til at fungere bedre.

      Slet
  6. Det er rigtig flotte farvekombinationer, du viser. Kertepileurt og græsserne er fine sammen, og de mørke georginer er prikken over i’et.
    Jeg kæmper også med blogger, øv!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Georginerne er lidt heldige - de var ikke mærkede, så det var lidt tilfældigt, at de ramte plet. Alle i kassen kunne have passet, men den her er da rigtig fin i sammenhængen.
      Vi må håbe, blogger bliver rettet lidt til.

      Slet
  7. Lyder som om du har ramt en god kombination af planter, som klæder hinanden og trives sammen. Dejligt med et bed som kan holde sig selv kørende hele efteråret - og så er det jo meget smukt komponeret! Din mørkerøde Georgine er bare perfekt.
    Surt du ikke får sommervejret med i din ferie, men nu er det i hvert fald weekend, og så kan du få al den varme du vil:)
    Det nye blogger irriterer mig ved at have gemt nogle af mine yndlings-funktioner væk i undermenuer, men der har ikke været problemer med billederne her, og jeg kan vist bedre bestemme billedstørrelsen end tidligere.
    Uanset må vi jo nok hellere vænne os til det nye... (Øv!)

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er vist nødt til at vænne os til det! Jeg må blive ved med at prøve. Nu har jeg i al fald fået varme! Jeg er ikke så meget ude i det, men tænker vi tager en aftendukkert i havet i aften!

      Slet