mandag den 25. maj 2020

Krukkefødder - diy

Jeg har fået træterrasse, hvor jeg gerne vil have krukker/kurve stående. Det fik mig til at eftersøge krukkefødder, så beholderne kan blive løftet fri af gulvet, og luften kan cirkulere. Den slags kan man sagtens finde, men jeg eftersøgte nogen diskrete og billige - og det lykkedes mig ikke rigtig.

 
Til gengæld faldt jeg over én, som selv havde støbt sine krukkefødder, så jeg tænkte, at det kunne jeg jo også gøre. Som tænkt så gjort!
 
 
I køkkenet fandt jeg en silikoneform til isterninger, smurte den med madolie, blandede lidt hobbybeton og fyldte i rummene. Efter 2 dages tørring i drivhuset var de små krukkefødder-hjerter klar.
 
 
Jeg har sat 3 under hver kurv, og nu er der luft under dem, så fugten ikke laver mærker i træet. Desuden skulle det også kunne holde myrerne af krukkerne.
 
 
Jeg synes, de er rigtig søde, og de gør i al fald jobbet. Man kan støbe dem i den størrelse, man har lyst til. Man kan bruge formen fra fyldte chokolader eller lave nogen større i bunden af mælkekartoner. Hobbybeton har jeg købt i Jem & fix - det er nemt at arbejde med, da der bare skal vand i. I sådan en pose er der til mange krukkefødder - men man kan jo også støbe andet fint til haven af det.
 






8 kommentarer:

  1. Smart idé når man har træterrasse og mange krukker. Jeg har ingen af delene, men godt du giver idéen videre til andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ret smart - og noget billigere end at købe til mange krukker.

      Slet
  2. Det er da de sødeste krukkefødder, jeg nogensinde har set! Jeg så også dit færdige redskabsskur forleden (måske på IG ...?), og det er også super vellykket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Nanna - jeg synes også, de er fine - og smaddernemme at lave. Skuret er også bare blevet præcist som tænkt - dejligt at komme i mål!

      Slet
  3. Ha ha ha kommer til at grine. Ikke over din fede ide.
    For den er genial.
    Men jeg er igang med samme opgave..........
    Den må jeg da lige lave et indlæg om også :)))))))

    Klem og god aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Aj, hvor sjovt Charlotte - spændt på din version!

      Slet
  4. Super ide. Også til fliseterrasser for at undgå myrer. Det vil jeg lave, tak.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kan bruge ideen - det er i al fald nemt gjort!

      Slet