fredag den 8. marts 2019

Sus i skørterne

Uhh, det er koldt derude i dag! Lidt sol ind imellem, men bare mest blæst. Blæst som i temmelig meget blæst. Sådan gennem-marv-og-ben-blæst. Flyvende-tagsten-blæst. Hold-godt-fast-i-rattet-blæst. Bliv-inde-blæst!

Så det var med sus i skørterne, der blev taget billeder i dag.


I krydderurtebedet står purløg frisk og grøn.


Akelejerne ruller deres blade ud og fylder allerede godt i bedene.


I krukkerne er der trængsel af perlehyacinter.


Det lover godt.


De allerfleste stauder er klippet ned, men derudover er der ikke sket ret meget i haven. Det har ligget helt stille hele ugen. Og dagens blæst lokker mig bestemt ikke derud. Men måske kan jeg få gang i noget såning i weekenden. Så kan jeg stå inde i drivhuset og hygge, men det suser rundt om hjørnerne.

6 kommentarer:

  1. Ja det har været et rædsomt blæsevejr i dag, det gik igennem marv og ben så koldt var det. Det kan kun blive bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis blev det bedre i dag - jeg har nydt det!

      Slet
  2. Ja, der er gang i den. Og at fotografere er stort set håbløst. Men derfor er haven alligevel dejlig med alle forårstegnene ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er dejligt derude nu, men det blev mest til små, korte ture i regn og blæst!

      Slet
  3. Jo tak. modvind hjem i fredags. Og en megahaglbyge her i eftermiddag,, så jeg har sået f første omgang frø i går, så den første vinduskarm er fyldt.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg skal også snart i gang med at så for alvor - ih, det er skønt! Blæst, regn og hagl kan vi godt undvære.

      Slet