tirsdag den 6. december 2016

Buttede juletræer og begyndelsen til en krans

Jeg har siddet en times tid i drivhuset her i eftermiddag med stearinlysene tændt, og bordet fyldt med grene, blød ene og vindseltråd. Skønt at kunne opholde sig derude og samtidig få kreeret lidt udendørs pynt.
Til den lille bænk ved bagdøren lavede jeg 2 små buttede juletræer i blød ene. De er bundet på kræmmerhuse i zink - de er rigtig nemt lavet.
Bagved dem står en halvfærdig krans bundet af birkeris og -grene. Den får lov at stå her og samle kræfter, indtil binderiet fortsætter.
Til venstre for bænken står et eventyrtræ og tilføjer lidt højde og drøjde - min version er lidt vamset, fordi jeg har stukket granspidser ind imellem grenene og tråden hele vejen op. Hvis du kigger ind hos Fru Pedersen, kan du se, hvordan hun laver sine eventyrtrær.

5 kommentarer:

  1. Hvor er de fine de små buttede juletræer. Godt fundet på at bruge kræmmerhuse til at binde dem på.
    God aften til dig.

    SvarSlet
  2. Tak for idéen jeg har stadig blød ene tilbage, så måske.

    SvarSlet
  3. Så er der julehyggeligt ved jeres indgang. Dejligt med drivhuset som julebinderi værksted. De små juletræer i blød ene er da så søde og fine. Dit eventyr juletræ er også flot.
    Tak for linket.

    Julehilsen Anette

    SvarSlet
  4. Det er nogle søde små træer af blød ene :-)Hyggeligt du sådan kan sidde ude i drivhuset og binde :-)

    SvarSlet
  5. Er vild med dine små, buttede juletræer i blød ene :) Dejligt, at du nu kan være kreativ i drivhuset og er skærmet af for både regn og vind i hyggelige omgivelser.

    SvarSlet