tirsdag den 16. juni 2015

Mine indkøb fra plantemarkedet

På plantemarkedet i søndags fik jeg købt lidt med hjem.


 3 allium med løg                                                                      2 vilde kørvel, mørkbladet





 

 3 små violfrøstjerne



                                                 1 duftgeranie











                                                                2 kongelys
 
 
 Det bedste var næsten 3 staudeholdere - her set ovenfra. Jeg så dem i Kolding til plantemarkedet, men orkede ikke rigtig at slæbe dem med rundt. Men de var også her, så nu fik jeg købt til mine indianermynter i hønseskovbedet.
 

Her er de monteret

Jeg fik desværre ikke fat i navnet på de, som laver de fine stativer - jeg har ellers ledt efter dem på nettet. Er der mon nogen, som kender dem?


Tilføjelse:
Nu har jeg fundet dem! Jeg kom i tanke om, at jeg havde et oversigtskort over udstillere i lommen. Firmaet hedder 'Jern til prydhaven',
de har en hjemmeside http://www.jerntilprydhaven.dk/13238130.

De havde mange fine ting med både i Kolding og på Karensminde, men jeg kan ikke finde alt på hjemmesiden. Staudeholderne er der dog. De findes i 3 størrelser 20 - 30 - 40 cm i diameter, og til meget rimelige priser pr. sæt 30/35/40 kr. (der er 2 dele, som sættes sammen).
 



4 kommentarer:

  1. Ærgerligt at du ikke fik fat i navnene på dem, der lavede staudeholderne. Jeg synes ikke, at det ligner dem fra zinkbakken, dem har jeg nemlig købt af.
    Det er ellers et godt plantekøb, du har gjort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Som du kan se i tilføjelsen, har jeg fundet navnet. Et lille firma, som hedder 'Jern i prydhaven'. Indtil videre er jeg meget tilfreds med holderne, de er nemme at sætte på, fordi kan lukkes op, og jeg synes også, de er pæne. Jeg er ret sikker på, at jeg skal have skaffet mig nogle flere!

      Slet
  2. Dejlige planter du har købt, jeg kunne godt bruge mange af de samme planter. Smart stativ, men ikke et jeg umiddelbart har set det før. Kh Tina

    SvarSlet
  3. Hej Frede.Skønne planter du fik med hjem..........................og de staudestøtter ser da geniale ud.
    Tak for linket til forhandleren.
    God dag knus Jette

    SvarSlet