lørdag den 20. marts 2021

Små skridt

 Foråret er fortsat køligt, men dagene bliver længere, og vi er nu ved forårsjævndøgn - der venter en skøn tid!

Her går det fremad med små skridt. Fokus er på den ende af haven, hvor vi er i gang med store ændringer. Lidt er der da sket. 

Jeg har fået ryddet op, der er blevet jævnet og tilført muld, hvor der skal være græs, og der er kørt en trailerfuld kompost i det nyrenoverede bed. Så vi er faktisk klar til at så græs og plante træer, buske og stauder.

Du kan måske ane en gul snor på billederne? Den har været flyttet rundt i en uendelighed for at markere, hvor der kunne etableres endnu et bed. Og mange muligheder er blevet prøvet af - og kattene har også haft travlt med at flytte den rundt.... Nu er jeg landet på dette - bedet kommer til at hænge sammen med det gamle staudebed, så det danner en åben, buet vinkel. Op mod det nyrenoverede bed bliver det dannet en bred græsgang, hvis forløb kommer til at fortsætte ud i skovstien - og det bliver udsigten fra mit køkkenvindue.

Planterne til det nyrenoverede bed ind mod legepladsen er ved at falde på plads. Jeg havde drømt om 4 guldregn, men jeg har bøvlet med at finde 4 i en fornuftig højde til en fornuftig pris. Faktisk troede jeg, jeg endelig var lykkedes med dem og havde bestilt dem hos en anerkendt planteskole. Det viste sig bare, at de ikke havde dem til trods for, at ordren var gået igennem. Øv. Nu er jeg så endt i et kompromis: 4 brogede kugleahorn. De er så til gengæld lidt højere og lidt billigere. Så nu håber jeg, det lykkes.




4 kommentarer:

  1. Ja men det går da fremad, men ærgerligt at du ikke kan få det du gerne vil have i den rigtige størrelse. Måske er det også en god løsning med kugleahorn, de er i det mindste ikke giftige. Du får jo også børnebørn en gang ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nøjagtig det med børnebørnene sagde mine piger også! Men altså, jeg tror også, det kan blive fint med kugleahornene, selvom jeg synes, jeg har rigelig med selvsåede ahorn i forvejen - gad vide om kugleahornene er lige så slemme til den slags som de almindelige?

      Slet
  2. I har været flittige.. Nu kommer det rigtig sjove planterne.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt sjovere at plante end at flytte jord! Glæder mig til området igen bliver lidt grønt - det er noget trist lige nu.

      Slet