fredag den 25. oktober 2019

I skovens dybe stille ro

I min have har jeg en lille skov. Det vil sige, det er bare en del af læbæltet rundt om gården, som jeg har inddraget til at være en del af haven. Den får i høj grad lov til at passe sig selv, men jeg har en snoet sti igennem den. Turen rundt er ganske kort, man får alligevel fornemmelsen af skovens dybe og stille ro.
 
 
Det gælder særligt nu, hvor bladene lægger sig som en smuk mosaik af gyldne farver i skovbunden. Duften af efterår fylder næseborene, og her er højt til loftet.


I skoven har jeg tilføjet et par elementer, som understreger stemningen.
 


Det lille siddebræt, hvor man kan sidde og bare være.


En brændestabel er der også - den lever sit eget liv med sine beboere af kryb og kravl.


Går man tæt på træerne åbner der sig en ny verden af smukke former og mønstre. Her er det askens stamme, som fascinerer med sit rustikke udtryk.

Min lille skov er et skønt haverum, som supplerer den mere friserede del af haven på skønneste vis. Skoven bidrager med sin helt egen stemning, og den lægger op til en anden form for oplevelse - dyb & stille.

5 kommentarer:

  1. Hvor ser er dejligt ud. Jeg har selv en lille skov på 10 x 10 m, og jeg kan kun være enig med dig i at der er en helt særlig stemning.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er bare noget særligt over skov, selv et lille område i en have kan give os fornemmelsen af storheden og mystikken.

      Slet
  2. Det ser bare så fint ud 😀 En tur gennem skoven er så dejlig.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et dejligt område, selvom der ikke er meget hverken rigtig skov eller plejet have over det den afdeling, bidrager det alligevel med sin helt egen stemning til oplevelserne i haven.

      Slet
  3. Ja en skov er god at have, lille eller stor, det gør ikke noget bare den er der.

    SvarSlet