torsdag den 13. april 2017

Havesysler

Dagen er begyndt med skiftende regn og sol - det bliver vist ret betegnende for dagen i dag.


I det hvide bed er det perlehyacinterne og


tulipanerne, som slår tonen an i disse dage.


I bedet ved bænken mente jeg at huske, at det var tulipanen 'Greenland', men det var det så ikke. Det må være 'Purple prince'.

Formiddagen i går bød på en masse regn, så jeg arbejdede i drivhuset. Der blev sået til vindueskarmen inde, så den nu igen er fyldt. Salaten, som jeg såede 1/1, blev priklet ud, for der skete ligesom ingenting (note til mig selv: det giver ikke mening at så salat 1/1 - måske skal jeg prøve i efteråret i stedet).


Snart er tagetes klar til at blive priklet, og så går det slag i slag.


Kartoflerne gror lystigt.

Over middag blev det næsten tørvejr, og traktoren blev ledig, så jeg fik hentet sten til den lille terrasse. Jeg fik også lagt lidt flere af dem, selvom vejret drillede lidt.




Der er et stykke vej endnu, men mon ikke det lykkes?


Her i huset står den på regnskab det meste af dagen, og måske en lille smule havesysler, hvis jeg er heldig!

8 kommentarer:

  1. Det er så typisk aprilvejr i dag....så regner det....så er der et lille ophold med tørvejr...så regner det igen...og sådan er det gået det meste af dagen.
    Derfor har vi ikke fået lavet så meget som ønsket - men i det mindste er Carsten nu godt i gang med det projekt jeg har bedt ham lave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været omskifteligt i dag. Men efter regnskab for 3 måneder og dertilhørende momsopgørelse nåede jeg trods alt lidt ud, og jeg fik lagt lidt flere sten på den lille terrasse. Faktisk brugte jeg alle de sten, jeg havde hentet, og jeg mangler en del endnu!

      Slet
  2. Vi har trillet påskeæg og nydt hinandens selskab, især har farmor nydt børnebørnene. En lille rundtur i haven blev det til men ingen havearbejde. Du har været flittig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender slet ikke det med at trille påskeæg, men det lyder hyggeligt sammen med børn og børnebørn. Dejligt I har nydt selskabet! En tur rundt i haven kan det som regel blive til, men pyt med havearbejdet i disse dage - du vender jo tilbage!

      Slet
  3. Det ser godt ud med de lagte sten i terrassen ved drivhuset. Jeg kender godt til det at mangle sten :-). Vi har flere gange tænkt, jep nu er der nok, men nej, de rækker jo ikke særligt langt. Dine små planter trives fint, en del af mine er stadig alt for små til at omprikle, så jeg venter lidt med det. Jeg regner med at så det sidste i dag. God havedag til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg syntes også, jeg havde talt om og ganget ud - men nu er de alle lagt, og der mangler stadig en tredjedel! Men jeg må afsted igen! Jeg tager priklingen fat på lidt prikling i morgen, men det hele bliver ikke på én gang, for de er slet ikke klar alle sammen. Det bliver også lidt monotont at prikle alt for mange på én gang :-) God søndag!

      Slet
  4. Det bliver så flot med stenene på terrassen, men det er et stort stykke arbejde at give sig i kast med. På billedet ser det ud, som om der er en smuk udsigt fra terrassen ud over grønne marker.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også godt tilfreds med udtrykket. Størrelsen af belægningen er heldigvis overskuelig, så det er til at se en ende på det - det værste er næsten af finde de rigtige sten! Ja, vi bor midt i de grønne marker midt ude i ingenting :-)

      Slet