lørdag den 8. april 2017

'Vil du have nogle afblomstrede løgblomster?'

Beskeden tikkede ind på telefonen i går eftermiddags, et par timer før jeg skulle besøge min søster. 'Gerne' svarede jeg selvfølgelig prompte. Og jeg burde jo have været forberedt. Faktisk burde jeg vide det, jeg har jo prøvet det før. Det der med at få tilbudt lækkerier fra den blomsterbutik hun og manden har.

Alligevel blev jeg blæst bagover af mængden af løg, der stod til mig.


Jeg har endnu ikke helt overblikket, men den grønne kasse indeholder mindst 50 af de smukkeste mørk pink hyacinter, den hvide kasse er proppet af minipåskeliljer og perlehyacinter i både hvid og blå, dertil kommer kugleprimulaer, blå hyacinter og almindelig påskeliljer m.m.

Så nu skal der plantes! Og hvor bliver det fint til næste forår, når vi skal have konfirmation sidst i april. Og så bliver der en masse små potter til at prikle i.


Det er ikke blevet til så meget havearbejde i den forløbne uge, men nu har jeg påskeferie, så skulle jeg gerne blive færdig med forårsklargøringen i alle bede, have sået lidt i køkkenhaven og skåret græskanter.


I det hvide bed er tulipanerne ved at springe ud.


Kejserkronerne står i knop og springer også snart ud.

Jo, der er nok at glædes over derude!

14 kommentarer:

  1. Wauw en lækker plantegave du fik der. Ikke dårligt med en søster og svoger med blomsterbutik, nøj hvor er du heldig :-). Det bliver et skønt syn til næste år. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er gode sager - og det er slet ikke dårligt med sådan en søster!

      Slet
  2. Som at vinde i lotto ��

    SvarSlet
  3. Det er da en god søster at have :-) Til lykke med udvidelsen af forårshaven! Og god påskeferie!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana, jeg har en dejlig søster!

      Slet
  4. Dejligt med bunken af forårsløg, det er sødt af din søster at betænke dig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en ordentlig bunke fra min søde søster!

      Slet
  5. Det bliver så fint at se på næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også! Man kan allerede få en ide om det nu, fordi der stadig er farve på blomsterne, om end de hænger noget.

      Slet
  6. Heldige du! Det blir nok flott til konfirmasjonen neste år! Keiserkrone har jeg ikke i hagen, det må jeg visst skaffe meg! Ha en fin søndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en dejlig gave, som vi kan have glæde af i mange år. Mine kejserkroner var her i haven, da jeg kom. Det er en sjov fætter, fordi de passer bare sig selv. Hvert år har jeg glemt dem, men så skyder de pludselig op med raketfart!

      Slet
  7. Sikke en dejlig gave. Genbrug er godt. Ja det bliver så fint til næste års konfirmation.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt med sådan en omgang løg - og dejligt de kan bruges, fremfor at blive smidt ud.

      Slet