lørdag den 19. juni 2021

Det griber lidt om sig

Sikke en uge med sommervejr! Sådan lige til den gode side, hvis man gerne vil arbejde i haven, men aftenerne har været helt fantastiske til at få noget fra hånden. Og morgnerne dugfriske og dampende - klar til en ny omgang sol.


Næste weekends åbne have sætter sit præg på prioriteterne - de lune sommeraftner bliver nydt, mens man er i gang! Og det griber alligevel lidt om sig det med den åbne have. Gårdspladsen er blevet luget (det foregår med klør fem og er de unge menneskers job), og nu kommer der også et nyt lag grus på! Der er blevet kalket, malet og ryddet op, og græsset er slået langs vejen. 


Inde i haven bliver bedene nusset og vandet, krukkerne bliver ordnet, fliserne renset og terrasserne shinet op. Her til morgen har jeg været tidligt oppe, fordi jeg ville i gang med at klippe hæk, før det blev alt for varmt, men vi har fået 9 mm velsignet tordenregn i nat, så hækken er meget våd. Men lige om lidt kaster jeg mig over den! 

Jeg er meget spændt på at åbne haven for første gang! Jeg elsker selv at besøge andres haver og bliver altid inspireret i en eller anden retning, selv om haven måske er meget anderledes end min. Gad vide om andre har samme oplevelse i min have? Mon der kommer nogen i det hele taget? Bliver de skuffede, er de kritiske - havde de forventet noget andet? Mange tanker flyver gennem hovedet, det er lidt dumt, for haven er jo, som jeg gerne vil have den. Hverken perfekt eller strømlinet, men i stadig udvikling, på vej og stedet, hvor jeg kan lege med udtryk og ideer. Men spændt - det er jeg!

I skal lige se lidt fra boden på Dalekilde - den har åben i weekenderne, og er velbesøgt. Jeg har bundet kranse af friske blomster, men pga. varmen er det denne gang blevet til et par havebuketter, som kan stå i vand. 



Jeg er ret vild med konceptet, det er så hyggeligt at være en del af. Jeg hygger mig med at binde til boden, især fordi det er helt op til mig, hvor meget, der skal laves - så der er ikke noget pres - kun fornøjelse!





  

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud med boden - og hvor har du været flittig. Alt står så smukt! I er heldige, at I har fået regn! Her er alt frygteligt tørt.

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå at du giver den en skalle så haven vises fra sin allerbedste side. Det bliver meget spændende at åbne haven for andre for første gang. Held og lykke!

    SvarSlet
  3. Det måtte jo gribe om sig... Kan lige forestille mig hvordan huskesedlen bliver længere og længere nu mere I når:)
    Jeg husker engang dronning Margrethe blev spurgt om det ikke generede hende at alt var shinet op i de byer hun besøgte, men som det praktiske menneske hun er, svarede hun, at så var det jo gjort! Sådan tror jeg også du vil tænke om alt det I får gjort nu.
    I øvrigt står haven knivskarpt på dine billeder, og jeg er sikker på du nok skal få besøg af nogle søde rare havefolk, som kan lære noget af din måde at dyrke haven på.
    Den lille bod ved vejen lyder som et rigtig hyggeligt samarbejde!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  4. Ih hvor din have ser godt ud, men du er da altså osse flittig.
    Og så har I fået regn,, hvor er I heldige. Vi lever i håbet om bare lidt regn.
    håber I får godt vejr til jeres havedag.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet