onsdag den 29. april 2020

Genåbning

Nu forsøger jeg med en genåbning af bloggen. Mine forsvundne billeder er ikke kommet tilbage, men nu er det igen muligt at arbejde med billederne uden, at de også bliver erstattet af et symbol, før de end kommer ind i kladden.


Så håber jeg, at mine billeder får lov at blive i dette indlæg.


Der er så meget at vise nu. Arbejdet i haven skrider frem og alting springer ud og ser fantastisk ud. Vi fik 4 mm den anden dag, og det fik rigtig haven til at shine.


Her er udsigten fra pavillonen. Her er fortsat ikke noget gulv, men Rom blev som bekendt ikke bygget på én dag - det samme princip gælder for min have :-)

Stolene har jeg fundet brugt på facebooks Marketplace - der er meget guld at finde derude. De er solide og rustikke - og så var de billige!

Et andet fund derfra kommer her


Flotte hosta. Faktisk fik jeg bagagerummet fyldt op af hosta. Helt gratis. Nu har jeg fået fyldt huller ud i bedet ved pavillonen. Hvor er det skønt med haveejere, der gerne vil dele og dele ud.


Køkkenhaven er trimmet og klar. Den har fået møg + jorden fra drivhuset og et frisk lag kompost.


Drivhuset er vasket ned, og inde er der fyldt ny jord i bedene, så de er klar til at modtage årets tomatplanter først i næste uge. Til venstre står min lugestol. Jeg er i gang med at grave jordbær, senegræs og skvalderkål op under bøgetræerne. Det er lidt af et job. Jordbærrene har givet godt i 4 år, men nu trænger de til udskiftning. I år bliver her sået sommerblomster, og så må vi se til næste år.


Kartoflerne er sat og hyppet. Hos os står de altid i kanten af marken, og bedet flytter i en ny mark hvert år. I år er det lige uden for haven, så det bliver nemt.


Vi har virkelig glæde af magnolien i år. Den er blomsterrig og helt fantastisk smuk. Blomsterne har fået et lille snert af frost, men den er smuk alligevel.


Mit espalierede pæretræ blomstrer som aldrig før. Faktisk er det kun andet år med blomstrer - men det lover godt! Det er fint med træet på den bare væg, fra mit køkkenvindue ser jeg ud på det.


Der er meget, som lover godt derude - her er det fine knopper i pæonerne.

Jeg er ikke så meget på bloggene i denne tid. Fjernundervisning betyder, at jeg sidder rigtig mange timer ved computeren, så jeg orker næsten ikke mere skærm, når arbejdsdagen slutter. I stedet bliver eftermiddagstimerne brugt i haven - frisk luft og højt til loftet gør godt.

Krydser fingre for billederne!

8 kommentarer:

  1. Der er godt nok sket meget, mens du har haft pause. Det ser godt ud. Godt du kan vise billeder igen. Ja selvfølgelig får du skærmarbejde nok i denne tid, så det er meget godt, at du ikke har kunnet blogge, kan man sige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skærmtid har jeg rigeligt af - men heldigvis er der dejligt i haven!

      Slet
  2. Det var gode køb... stolene ser virkelig fine ud.
    Og så flot højbedene og kartoffelrækkerne står - wow.
    Jeg håber, teknikken arter sig nu. Det er simpelthen så vanvittigt irriterende, når man ikke kan finde fejlen.
    Ja, skærmene er manges redning for tiden, men hvor kan man blive træt af den.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for stolene - de har lige den stil, jeg søgte, og de er virkelig solide. Det kan blive for meget med de skærme - det er smart, og det fungerer, men det er trættende.

      Slet
  3. Billederne er der endnu! Og de er fulde af forår og forventning :-)
    Når jeg ser jeres kartoffelrækker, kan jeg godt forstå, at du synes mine halmbunker ser lidt rodede ud :-) :-)
    Fortsat god havearbejdslyst - og held og lykke med at få bloggens forsvundne billeder frem igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og billederne har overlevet natten - jubi! Ikke et ondt ord om dine halmkartofler, for det er da smart, men ja det her passer vist bedre til min bondemands temperament og smag ;-)

      Slet
  4. Jeg ser fine billeder fra din have på min skærm, så det er vist lykkedes nu.
    Forstår godt du har skærmarbejde nok for tiden. Tag det bare roligt. Hver gang du laver et come back får du jo en varm velkomst, og dem kan man godt bruge. Det oplevede jeg selv sidste sommer da jeg holdt pause et par måneder - lutter positive meldinger blandt havebloggerne, som er meget dejlige mennesker!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - efter en pause føler man sig altid velkommen tilbage!

      Slet