onsdag den 8. april 2020

Fine havedage

Det bliver nydt rigtig meget havearbejde i disse dage i det ganske land - haverne kommer til at stå knivskarpe fra sæsonstart! Også her hos mig er der gang i havearbejdet, dog fortsat med små skridt, så jeg har stadig et stykke rundt.

 
Det er skønt at gå i haven og slippe bekymringerne for en tid.


De svovlgule anemoner står smukt nu.


Jeg har været igennem de hvide bede, og her er de første tulipaner sprunget ud. Der er ikke ret mange tulipaner i haven i år, for i efteråret kunne jeg ikke lægge de store mængder i bedene, til gengæld har jeg en del i krukker, og de er godt på vej.


Vorteord - den bestemmer selv! Hos mig får den lov, selvom den er ret aggressiv. Den er da meget sød, når den blomstrer, og snart er den visnet væk igen.


Disse vinca i den fine farve står under birken - jeg er ret vild med farven.


Hyacinterne står og dufter og bidrager med farve i bedene. Her er det fra pavillonbedet, som jeg endnu ikke er nået til. Der skal luges en del i bunddækket - guldnælde - de kan hurtigt tage magten fra én!


Lige nu er jeg i gang i det nye staudebed - sammen med de pinke hyacinter! Som billedet mere end antyder, er der noget at gå i gang med i dette bed - det er invaderet af græs. Men bid for bid generobrer jeg bedet, og det skal nok komme til at shine igen!


Stjernemagnoliaen er på vej - det er sådan en dejlig proces at følge. Nu må nattefrosten gerne holde sig væk.


Knopperne i den store magnolia er også ved at briste - og der er mange. Om få dage bliver det et skønt syn.


Det var en lille tur rundt til noget af det, der blomstrer hos mig lige nu - selv om bedene ser golde og halvtomme ud, så er det hele godt på vej. Min lugestol, trillebør og saks venter på mig derude - endnu en dag med sol og havearbejde venter.


Jeg skal bare lige overvære pressemødet her kl. 11 - om skoleåbningerne. For i dag er min sidste sygedag - fra på tirsdag er jeg tilbage på arbejde med mit nye knæ. Det bliver en anderledes skole at vende tilbage til, men det bliver godt at komme i gang!

10 kommentarer:

  1. Godt med lidt nyt fra dig, det er længe siden, så jeg var ved at spekulere på, hvor du var blevet af.
    Alt ser fint ud godt foråret og haven kan muntre os op.
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jo, jeg er her endnu! Jeg har bare syntes, jeg ikke rigtig havde noget på hjerte - det knæ er ved at være lidt trivielt.....Desuden fylder den virus så meget, at selv bloggen blev inficeret! Men i dag havde jeg igen lyst til at skrive og vise lidt, så nu blev det.

      Slet
  2. Man føler sig så privilegeret som haveejer, ikke? Det gør jeg i hvert fald! Og jeg sætter også pris på, at det er forår. Så er det ikke så slemt, at man skal blive hjemme. Jeg håber, du får en god start på arbejde efter påskeferien. Jeg mener at huske, at du har de store klasser. Er det rigtigt? - For så skal du jo stadig tilbringe en del tid derhjemme :-)
    God påske til jer, Frede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget privilegeret! Jo, jeg har mest udskolingen, men også et par engelsktimer i 4. - jeg får først afklaring på tirsdag på, hvordan det hele skal forløbe, så lige nu nyder vi bare fridagene, så må vi se!

      Slet
  3. Du har masser af skønne forårstegn i haven nu, og hvor ser det godt ud!
    Spændende at komme tilbage på arbejde efter påskeferien, både m.h.t. knæet og coronaen. Kan tænke mig det bliver en besværlig tid, indtil de nye standarder er indarbejdet.
    men foreløbig god påske med al dit havearbejde!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er umiddelbart lidt svært at overskue, hvordan hverdagen skal forløbe i den kommende tid på skolerne - jeg har læst, at der er kommet 43 punkter med retningslinjer! Men vi må tage det i stiv arm og få det bedste ud af det. Men underligt, det bliver det!

      Slet
  4. Heldigvis har du nogle fine påske dage endnu, inden hverdagen, som den nu kan blive, begynder.
    påskehilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - og de dage nydes i fulde drag!

      Slet
  5. sjovt med vorterod, jeg har den samme opfattelse af dem, og har dem i massevis ;)

    SvarSlet
  6. 'Smiler' - nej, der er ingen grund til at blive uvenner med dem - snart er de væk igen!

    SvarSlet