tirsdag den 19. november 2019

Sneak peak

Jeg har været i skoven og samle mos i dag. De første decemberforberedelser er så småt i gang. Jeg har planer om at lave en julekalender på bloggen i år med indlæg hver dag i december.


Jeg havde snigpremiere sidste år. Der lavede jeg et indlæg hver dag i december, men kaldte det ikke officielt en julekalender.

I år tager jeg så springet! Planen er, at der hver dag i december kommer et indlæg med små tips til dekorationer med materialer hovedsageligt fra have og natur, blandet med lidt pynt og hyggerier, som passer til december.


I dag har jeg så arbejdet med mos. Et materiale, som er nemt at skaffe, og som kan bruges til mangt og meget.

Indsamlingen af mos er den rene overskudsaktivitet! Skovbunden i granplantagen er dækket af de store grønne flader, og jeg bruger det, som det er, med nåle, smågrene og kriblekravledyr! Stilheden er næsten til at tage og føle på sådan en novemberdag med dis og fugtigt vejr - og mens man går der og samler ind, kan man fylde lungerne med frisk luft.

4 kommentarer:

  1. God idé - jeg vil også snart i skoven og samle mos, det er altid spændende at se, om der er meget eller lidt det år. Der er i hvert fald noget at komme efter på det billede, du viser.

    SvarSlet
  2. Ih, det er dejligt at glæde sig til december :-)

    SvarSlet
  3. Glæder mig til at følge din julekalender!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  4. Der er en fantastisk og særlig stemning i bunden af en granskov, det kan jeg 100 % identificere mig med. Jeg var ude i forrige weekend og hente en pose mos, så der er til at toppe nogle af krukkerne og pynte rundt om Hyacinterne:-)
    Spændende med en julekalender.

    SvarSlet