fredag den 12. august 2016

Tilbage til hverdagen

Så blev det fredag efter en uge tilbage i hverdagen med arbejde, skole og madpakker. Haven er blevet forsømt, energien har været brugt, inden jeg nåede så langt.
Heldigvis er haven stort set ligeglad - i al fald blomstrer det derude, så det er en lyst. Der er også ukrudt og noget, der trænger til en kærlig hånd, men det vælger jeg at overse!

Den fine hvide høstanemone er sprunget ud i det hvide bed. Det er en ustabil dame, som aldrig rigtig er kommet til at fylde noget særlig i bedet, selvom hun efterhånden har en del år på bagen her. Til gengæld flytter hun lidt rundt efter forgodtbefindende. Men lige nu er det hende tilgivet, for hvor er hun yndig!

Dahliaerne stråler - og de er så høje, at de stærke farver, når over højden på kornet, så de kan ses på afstand, når man nærmer sig gården.

Kvanen har ikke været vild med at flytte ind her. Den er vokset langsomt og er stadig ikke ret høj - men se lige en fin blomst!

Liljerne i hønseskovbedet lyser vældig op - de kan ses inde fra køkkenet og kontoret, og det er en dejlig farveklat at øjne derude.

Jeg glæder mig til weekendens havefestival - jeg har nogle lokale haver på programmet, det bliver godt at nørde lidt have igen efter en meget intens første uge på job!

4 kommentarer:

  1. Ja så startede hverdagen for dig og mange andre. Godt du lige fik taget nogle billeder, så fik du da lidt haveafslapning, og de næste dage skal du også nyde haver, det bliver godt.
    Den hvide anemone er tung at danse med, den vil ikke rigtigt blive til flere, sådan har de fleste af os det vist.
    God fornøjelse med havefestival.

    SvarSlet
  2. God tur rundt og se haver. Her småregner det så jeg er helt glad for at jeg ikke er tilmeldt havefestivalen. Jeg skal vist ud og se til min Hvide Høstanemone om den overhovedet er der.

    SvarSlet
  3. Kære Frede Det kræver lidt af en anstrengelse at komme igang igen. Den ferie går så hurtigt men bare den har været god og ikke billigt til salg ;-) så går det . Jeg har altid ønsket mig den hvide Anemone men ikke fået den endnu. Måske man skulle nøjes med den lyserøde. Det er skønne farver du har valgt i Dahlia og liljer, hvor de lyser godt op. Fortsat god weekend. KnusTina

    SvarSlet
  4. Rigtig god åbenhave tur.
    Ja det er altid lidt hårdt at komme igang efter en ferie.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet