lørdag den 21. november 2015

Skøn novemberdag i haven

Det har været fantastisk vejr her i dag. En kølig vind, men masser af sol. Så der er blevet lavet en masse derude.




Nu blev det endelig tid til at få dahliaene op - vi har endnu ikke haft frost, og der var stadig blomster i dem, men nu skulle det være. De er lagt til tørre i fyrrummet et par dage, for at få den fugtige jord af, før de pakkes og sættes over i stalden.

 
 
Her har været lidt stille på bloggen de sidste uger, men der er sket lidt med projekt cykelskur. Der er blevet plantet lidt buske foran plankeværket og nogle bøgetræer bagved - og skuret og plankeværket er blevet malet. Der mangler lige lidt grus, og så holder projektet vist vinterpause. Jeg er ikke tilfreds med beplantningen foran, men det blev lige til, hvad vi havde til overs fra haven. Jeg drømmer om noget med lidt højde og så nogen clematis.
 


Jeg er som bekendt meget glad for de store træer i haven, men de har deres helt egen 'velsignelse' på denne årstid! Der er meget som skal rives af plænen, hvis vi  skal undgå sneskimmel - også helt uden sne! I dag gik jeg i gang under vandgranen, selvom den ikke er helt færdig med at smide nålene. 3 store trillebøre nåle blev det til...

Der er stadig smukke farver og blomster i haven:




I løbet af de sidste stille uger her har mit besøgstal på bloggen passeret de magiske 100.000. Jeg havde egentlig bestemt mig for at markere det, men pludselig var det ligesom sket, uden jeg havde opdaget det! Men der er snart en blog-mærkedag igen, så må jeg jo lægge mig i selen...

4 kommentarer:

  1. Ja, det har været dejligt vejr i dag - vi nød også at få ordnet lidt udenfor. Solen er så skøn, når den er fremme på denne årstid. Skuret er blevet flot, men der kan da godt pyntes med lidt clematis.
    Så har du lige en julerose næsten i blomst - det er da dejligt.
    Tillykke med de 100.000 - nu fylder du jo også snart 2 år :)

    SvarSlet
  2. Tillykke med det runde tal :-)
    Åhhh ja - dahliaerne. Her står de stadig i bedene - til min store fortrydelse. Men sådan er det - alt for travlt. Jeg håber at nå det en af dagene - imens jeg tænker på at klargøre haven til vinteren og julen.
    Flot skur - dejligt at have et godt projekt afsluttet. Du skal nok få plantet til omkring det - det bliver så fint i jeres have.
    Mange glade hilsner fra Susan

    SvarSlet
  3. Sikke et vidunderligt vejr I har haft i Jylland, her har det været overskyet med lidt regndryp indtil sneen dalede ned til aften. Jeg har ladet mine Dahlia blive i deres potter og sat dem i orangeriet. Dit skur og plankeværk er blevet fint. Det bliver flot med noget der klatrer op og giver farve. Kh Tina

    SvarSlet
  4. Hej Frede.Flot ser dit skur ud efter det er blevet malet........................og lidt klatreplanter vil da pynte på det.
    Vejret startede også fin op her i går.Men så kom sneen da også dalende i rigelige mængder.
    Og vi er vist mange der viser billeder fra vores snedækkede haver.
    Godt at du fik dine dahlia knolde op i sidste øjeblik.....................mine ligger også trygt i vores bryggers.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet