lørdag den 7. juni 2014

Nye glæder og en gammel kending

Haven er lidt mærket af den megen regn, nogen blomster er slået til jorden, men det meste ser ud til at have nydt godt af den. Desværre har regnen også lokket dræberne ud af deres huller, så jeg har været ude med granulatet, så kan de spise det, kan de....Klamme, klamme snegle.


Nu er "Piilu" sprunget ud - og hvor den smuk! Et dejligt bekendtskab.




Rosen her er sprunget ud, men den skuffer - den skulle være hvid, øv!



Den gamle kending, Fjerbusken, er ved at springe ud - og den er som altid overvældende.

6 kommentarer:

  1. Skøn fjerbusk! Den er en af mine yndlinge! Har dog ingen selv i min nuværende have. Så godt at jeg kan nyde din :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer sikkert flere billeder, når den er sprunget helt ud - og så nyder du bare ;-)

      Slet
  2. Hvor er den smuk din clematis.....
    Kender alt for godt de kedelige dræber..... Vi har nogle år været ret plaget af dem, men har nogenlunde fået bugt med dem i år....
    God pinse til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, det er blevet bedre med sneglene, men uf de er klamme!

      Slet
  3. Ja de snegle gider vi ikke, det er træls med dem og at det hele lægger sig ned, når det får livgivende regn. Min Piluu er ikke sprunget ud endnu, men fjerbusken er stort set fuldt udsprunget, ja det er da underligt med forskelligheden fra egn til egn. Ærgerligt med den gule rose, som skulle have været hvid, det sker af og til, at de bytter om på navneskiltene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, rosen er købt billigt i et supermarked - og der får man nok, hvad man betaler for - jeg må se at finde en anden plads til den til efteråret, for i mit hvide bed går den ikke an!

      Slet