onsdag den 26. juni 2019

Midsommer

Det er rigtig sommer! Det summer af sol over landet. Varme dage og lune nætter - lange aftner på terrassen og gennem græsset i bare tæer. Havearbejdet ligger stille her pga. knæet, så det er bare med at nyde - og det gør jeg.


Her er det Odyssey, som er sprunget ud. Som mange af mine roser ikke specielt sund i løvet, men blomsten er nu fin.


Det hvide bed er i fuld gang - i de sene aftentimer, når det mørkner, er der helt magisk her med de hvide blomster.


Pæonen hviler sit tunge hoved i heben, som står klar til at gribe.


Blomsterkørvelen er en stjerne i bedene - let og elegant.

 
Den fine klematis kan fortsat - de grønne tegninger på bagsiden af kronbladene gør den knasende sprød.


Vandstanden i spejlbassinet er lidt lav - vi kunne godt bruge en god byge igen.


Spejlbassinet er velbesøgt af insekter, vores mange bier og den anden dag havde vi også besøg af mor og barn.


De hjalp til med at klippe hækken! Vi blev inde og nød dem gennem vinduet i en halv time, inden de forlod haven i glade hop gennem hveden.


Dagen står på træning af knæ. Det går stille og rolig fremad, i går kom stingene ud, så nu gælder det vist bare om at have tålmodighed ;-)

6 kommentarer:

  1. Lidt held i uheld, nu har du tid til at nyde haven, håber det går godt fremad med genoptræningen.
    God bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det går stille og roligt fremad.

      Slet
  2. Det er nogle lækre hvide sager, du viser her og dit indlæg for nogle gange siden med den store hvide clematis - altså hvor smukt.
    Jeg har aldrig fået kommenteret mht. dit knæ, men det er godt at høre at det går lidt fremad, selvom det var en hård dom med så megen slitage. Det er jo en ærgerlig tid at måtte sidde og være uvirksom, men i det mindste kan du få læst op på lidt blog og også høre om de andres ture til CPH Garden (jeg var der heller ikke).
    Rigtig god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har stornydt de mange indlæg fra CPHGarden - jeg håber, jeg får chancen en anden gang! Tak for de gode ønsker!

      Slet
  3. Jeg kan sagtens forestille mig det hvide bed, når det er så fin i både farve og form. Jeg håber, den vil så sig, så den kommer igen næste år.
    Fortsat god bedring med knæet. Træning er vigtig...
    /Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Træning er meget vigtig - selvom det ikke altid er lige sjovt...

      Slet