lørdag den 9. april 2016

Drivning og timing

I efteråret fyldte jeg 5 zinkspande med tidligtblomstrende tulipaner. De kommer flot, men hensigten er, at de skal blomstre eller i al fald vise farve den 22. april. I 2 af spandende er knopperne på vej, men i disse tre er de lidt bagefter, så nu prøver jeg om, jeg kan skubbe lidt bagpå. Nu står de tre spande i bryggersvinduet, og jeg krydser fingre for at projektet lykkes!


Forberedelserne går efter planen, som I måske kan ane, så er der kommet et fint nyt lag grus på gårdspladsen. Bondemanden og hans unge hjælper har haft travlt. De har lagt 6 ton grus ud i dag - halvdelen hos naboen. Naboen og bondemanden har delt et læs, men i dag var naboen ikke hjemme, så bondemanden lagde også lige hans grus ud....Og ja, de skal også have konfirmation! Pigerne har også været i gang, de lugede gårdspladsen, før der blev lagt nyt grus ud, og de vaskede sokler, plankeværk og skur af efter. Indendøre blev den sidste hovedrengøring overstået, så nu hjælper det!

4 kommentarer:

  1. Kære Frede. Sender masser af håb og tanker til at det skal lykkede dig at "time" blomstringen af tulipanerne. Det er lige ved og tæt på her, at de først tulipaner i haven blomstrer... Hvor er det flot med gårdspladsen. Så må jeg til min skam erkende, at mine prioriteter blev ændret i mandags til "hellere raske mennesker og mælkebøtter i haven, end modsat" Så ekstra tiden til haven er blevet brugt på vores bedste, som har lungebetændelse, så hun kunne blive frisk. Det er nu langt bedre med vores bedste og vi arbejder på højtryk med det sidste ligesom I gør.. Det bliver en go dag :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
  2. Jeg håber det lykkes med tulipanerne, gårdspladsen ser fin ud.

    SvarSlet
  3. Der er ikke noget som en fest, der kan få sat skub i oprydningen.

    SvarSlet
  4. Hej Frede.Keydser fingre for at det lykkes at få tulipanerne i blomst inden d.22.
    Og skønt at gårdspladsen nu også er fin til den store dag.
    God søndag Knus Jette

    SvarSlet