søndag den 3. maj 2015

Frostskader

Igen i nat har vi haft frost, -3 siger termometeret, så jeg har været ude og inspicere skaderne.
Mine lyserøde løjtnantshjerter bryder sig ikke om det. De står åbenbart i et udsat område i haven, for også hortensiaen i samme bed er skadet af frosten - skuddene er desværre blevet sorte.
Heldigvis ser de hvide løjtnanter og hortensiaerne andre steder i haven uskadte ud. Godt jeg fik mine forspirede Dahlia i potter ind i aftes, de står ellers i minidrivhuset nu.


De lyserøde løjtnanter.
Nogle af blomsterstænglerne er helt knækkede, mens andre formodentlig retter sig op i løbet af dagen.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det er da megaærgerligt, men lige om lidt er der heldigvis noget andet at glæde sig over derude :-)

      Slet
  2. Det ville være rart hvis det ville være vinter om vinteren i stedet for nu. Det var også lidt hvidt her omkring da vi tog afsted til plantemarked i morges men jeg har faktisk glemt at kigge efter om der er noget der har taget skade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig: skidt for sig og snot for sig, tak!

      Slet
  3. Hvor ærgerligt. Her var det gunneraen der led skade, mens salat og georginer ikke har taget det mindste skade. Har ellers haft den gunnera pakket ind i flistæpper og store plastpressenninger, hvor vi ikke har fået frost, så i går kørte jeg hele herligheden ind, og så skete skaden i nat, selv om jeg har hold øje med temperaturen. Nå men pyt, jeg klipper de skadede blade af, der er flere på vej, så den skal nok blive stor og flot alligevel :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er meget forskelligt, hvor meget der er sket, alt efter hvor det er i haven. Og ja, jeg må også ud med saksen og ellers glæde mig over alt det andet skønne i haven. Ærgerligt med gunneraen, den er nu altså imponerende sådan én i al sin magt og vælde!

      Slet
  4. ÆV hvor ærgerligt. Vi gider ikke mere frost nu...basta!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, nu må det vist være godt for denne gang!

      Slet
  5. Gå så hjem hr Frost og kom først tilbage når det er din tid igen :o)

    SvarSlet